My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
ITS ALL ABOUT ME & RELATED! AM THE QUEEN OF THIS BLOG. HAPPY READING!

SELAMAT HARI RAYA EIDULFITRI 1433H

Tanggal 19 Ogos 2012 - semua rakyat jelata Malaysia meraikan SAMBUTAN HARI RAYA EIDULFITRI (1 Syawal 1433H)..

SELAMAT HARI RAYA! MAAF ZAHIR BATIN!

Raya Pertama:
Aku hanya menunggu family datang ke rumah untuk meraikan Sambutan Raya di Seri Iskandar - bersalam-salaman - berfotografi - makan2...

Menu yang aku buat adalah:
RENDANG AYAM PERAK, NASI IMPIT, KUAH LONTONG/LODEH, KUAH KACANG, BISKKUT2 RAYA, KEK BATIK, KEREPEK, KACANG, MARUKU, ETC...

1st time aku masak sorang2 kat umah sendirii - akhirnya berjaya jugak! huhuuu...
khas buat suamiku tercinta... hahaha..

Lepas makan ringkas, kami ke Pantai Remis ke rumah Tok2 Sedara - aku dah langsai bayar FIDYAH PUASA aku kepada Tok Ndak... alhamdulillah!

Terserempak dengan SYAITAN YANG DIREJAM DARI JALAN LANGGAR, ALOR SETAR KEDAH... alahai...

Kamipun pulang dengan selamatnya...

Raya Kedua:
Kak Jam & Family datang ke rumah Seri Iskandar untuk beraya! Aku masak baik punya untuk mereka semua - I LOVE MY FAMILIES!

Pehtu, kami ke Chenderiang melawat Umi & Anak2 - beraya! Balik - hujan lebat - jammed - pergh!!

Raya Ketiga:
Lepak umah mak di Taman Meru - tiada perancangan!

Sharifah Zarina called ajak beraya di rumah dia - zoommm... dah lama tak jumpa dia.. ada sekalai Mior n Hasrol with their families.. Sessi Fotografi!

Raya Keempat hingga Keenam:
kami sekeluarga - Hubby, Kak Ani & Zetti ke Temerloh, Pahang beraya sakan sambil menikmati keindahan alam semulajadi di kampong Abang Alias..

Bela ikan patin & ikan talapia - perghh! sodap, nyah! Anak-anak mandi/manda air sungai... sejuknya! Pagi/Petang/Malam - makan nasi 24jam bersama ikan talapia/patin..

Aktiviti santai bersama ahli keluarga memasing..

Raya Ke-7 & Ke-8:
Lepak umah - cuci rumah - basuh baju - etc...

Isnin Raya ke-9, dah starts keje.. huhuuu...

-tamat- / -next page, pls-

No comments:

Post a Comment