My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
ITS ALL ABOUT ME & RELATED! AM THE QUEEN OF THIS BLOG. HAPPY READING!

Pergh! Mahalnya nak ganti brakepad!

Dah lama tak update blog - tak sempat - keje @ opis berlambak... Hari ini agak 'free' sket.. so, joting sat ahh..

sepanjang 2 - 3 minggu lepas, ada byk teks ucapan yang perlu kena settle. DONE!

dah 3 kali jumaat aku tak ganti posa termasuk semalam. jenuh kena ganti balik bulan julai ini. bajet nak habiskan dalam bulan ini aje. hurmm..

semalam aku g proton service centre - walkin customer - nak baiki brakepad - jam 830 pagi dah sampai.. opis baru you... besar n luas.. aku diminta tunggu dalam sejam dua - tup tap tup tap dah siap der (10 am) - okeylah...

time nak bayar tu agak mencabar sket - DIA CAJ RM267.05 for total cost.. dia ganti 1set (front) - tapi akku musykil - kat kotak tu tunjuk 1pc bukan 1set... aku kena kelentong ke dgn depa nih??? dah lepas tunjuk2 itu / ini - aku pun dgn muka frust pun bayorlah harga yang dikenakan depa.. BAGI AKU - PROTON CAJ MAHAL!

aku col member opis - ricky2 price at internet - harga seunit brakepad (ikut brand) tak lebih rm80/pc.. member aku baru lepas wat service macam2 & brakepad dia hanya rm38 aje (ipoh nun) - yg member kat kl lak kebetulan dia pun ada maslaah brakepad - kena caj rm70 (termasuk upah)..

ALAMAKKK... AKU KENA PAW & KELENTONG DERRR...
APA YANG DEPA CHARGE? MARK-UP PRICE GILER2...

ini adalah pengajaran buat aku supaya lebih berhati2 nak hanto keta kat bengkel (itu)..
sebelom hanto - mak sure ricky harga brg dahulu - tanya kengkawan or google research...

pasni, aku kena buat major service - depa dah estimate total cost nearly rm500...
WHAT THE F***???

sory! bye-bye! not interest anymore sending my car to U.... sayonara!

No comments:

Post a Comment