My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
ITS ALL ABOUT ME & RELATED! AM THE QUEEN OF THIS BLOG. HAPPY READING!

NGATA DULANG PAKU SERPIHH...

ALAHAI,

PEPATAH DI ATAS NIH ELOK AKU TUJUKAN PADA SIPOLAN NIH... "NGATA DULANG PAKU SERPIH, NGATA ORANG... KAMU YANG LEBIH!"

AKU HERAN LAH JENIS SPESIS NIH YANG TAK SEDOR DIRI ATAU BUAT2 TAK SEDOR DIRI... SIBUK2 PERLI AKU - KONON AKU ITU, AKU INI... ALAHAI...

ALKISAHNYA BEGINI:-

pada suatu hari, sedang aku lepak2kan diri aku kat rumah sipolan sambil bercanda ria bergurau senda.. mereka2 bersembang sesama sendiri akan ketidaksempurnaan org lain..

arggh... straight to the point lah - nak berbunga2 bagai!

takdelah, sembang memang syok kalau nak pekena kan org - syok!! perli org lagik syok! buzybody rumahtangga orng lagi doubel syok - syoker - syokers... ayyooo!

nak ambil tahu store aku bersepah - apa kejadah? dah namanya bilik store - mmglah tak tersusun sgt - aku mmg letak kotak2 pelbagai saiz/ bentuk/ warna/ tangga/ frame/ etc kat dalam store kecik tur - siap tutup dengan langsir utk cover ruang store tur...(itupun korang nampak atau korang selak bzbody nak tau inibilik apae)

setiap isi kotak ada harta karun aku n hubby - apa heal nak tau itu sumer - siap offer diri nak kemaskan store aku yang (konon) susun atur kotak tak selari bagai... alahai... biar pi lah - itu rumah kami - kotak kami - store kami - jgn bzbody!

hubby pun tak complaint, dia plak yg tergugat! "mehlah akak kemaskan kotak2 kau nie, har - rimas akak tgknya..."

cehwahh, rajin sunggoh hang nak kemas store aku! yang ko tu - seantero rumah ko tu KEMAS KE, TERSUSUN RAPI KE, BERSIH KE? yang aku dapat lihat lah kan - dari pintu gate sampai pintu dapur rumah dia nih = HARAM KEMAS, TERSUSUN RAPI & BERSIHNYA...

dahlah jarang nak menyapu ruang setiap sudut - berdebu/berhabuk sana sini - hiasan rumah hancur - bersepah merata2 - pakaian tak berlipat bersepuk2 - bilik tidur semua bersepah dgn kain baju/tilam/bantal tak bersusun - habuk bedak putih kat meja solek tak dilap - ruang dapur pulak, adoiyai... lagilah HAMPEH - dah lepas masak, tak ditutupnya periuk belanga kuali - dibiarkan ternganga - nak kasi llaat masuk ker?? itu tak lagi campur ruang porch rumah dia - yang sah totally macam store - sepah brg2 almari burok, besi2 karat, kerusi rotan dah usang dan macam2 lagi  - yang payah nak aku terjemahkan!

HAAA, KAN DAH KENA!
NOW! AKU DAH HABIS PECAHKAN TEMBELANG KAU YG NAK BZBODY DGN URUSAN KELUARGA ORG LAIN - SEDANGKAN URUSAN KELUARGA KAU TERUK BANGAT!!!! LU PIKIR SENDIR EK...

chalo-bete.. sayonara.. chow-chin-choa


No comments:

Post a Comment